מינויים

מנהל חדש למחלקת עיניים במרכז הרפואי שיבא

פרופ' גיא קליינמן, בין מנתחי הקטרקט המובילים בעולם ועד לאחרונה מנהל מערך העיניים של בית החולים וולפסון, מונה לתפקיד | מחליף את ד"ר אמיר אלחלל, שפורש לגמלאות

פרופ' גיא קליינמן, מנהל מחלקת עיניים ב"שיבא". צילום: דוברות ביה"ח

פרופ' גיא קליינמן מונה למנהל מחלקת עיניים במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. הוא מחליף בתפקיד את ד"ר אמיר אלחלל, שפורש לגמלאות.

בתפקידו האחרון שימש פרופ' קליינמן כמנהל מערך העיניים של בית החולים וולפסון בחולון. הוא סיים בהצטיינות את לימודי הרפואה בטכניון, במסגרת העתודה האקדמית. בצבא שירת כרופא קרבי בצנחנים וכמפקד קורס קציני רפואה. לאחר שירותו הצבאי, השלים התמחות ברפואת עיניים במרכז הרפואי קפלן.

פרופ' קליינמן השתלם בתחומי הקטרקט, הקרנית והסרת משקפיים בשלושה מרכזים רפואיים מובילים בארה"ב: Salt Lake City Moran Eye Center, Herman Eye Center באוניברסיטת טקסס ובאוניברסיטת לואיזיאנה.

עם חזרתו ארצה הקים את שירות הקטרקט בבית החולים קפלן וכן מעבדת מחקר שהתמקדה בפתרונות למניעת סיבוכים בניתוחי קטרקט ופיתוח אמצעי בטיחות עבור ניתוחי עיניים. עבודות המחקר שיצאו ממעבדתו פורסמו בכתבי העת המובילים בתחום רפואת העיניים וזיכו אותו בתואר פרופסור חבר באוניברסיטה העברית.

פרופ' קליינמן נבחר פעמיים ליו"ר חוג הקטרקט בישראל ובמסגרת תפקידו הקים את בית הספר לניתוחי קטרקט במ.ס.ר - המרכז לסימולציה רפואית ב"שיבא". בהמשך נבחר לוועד איגוד רופאי העיניים. בשנת 2016 הוזמן פרופ' קליינמן להיות חבר בוועד המנהל ובוועדת המחקר של האיגוד האירופאי של מנתחי הקטרקט וניתוחי הסרת משקפיים. כמו כן, הוא נמנה על 250 מנתחי הקטרקט המובילים בעולם (International Intra-Ocular Implant Club).

"אני שמח ונרגש להצטרף למרכז הרפואי שיבא ומודה להנהלת המרכז הרפואי על האמון האישי והמקצועי בי", מסר פרופ' קליינמן. "אני משוכנע שיחד נצעיד את מחלקת העיניים המצוינת להישגים של רפואת עיניים איכותית, חדשנית ופורצת דרך תוך שמירה על חוויית מטופל חסרת פשרות, לטובת המטופלות והמטופלים".

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנהל המרכז הרפואי שיבא ומנהל ביה"ח הכללי, בירך את קליינמן על הצטרפותו למרכז הרפואי ואמר: "פרופ' קליינמן הוא מבכירי הרופאים בישראל ומומחה בעל שם עולמי ברפואת עיניים. הצטרפותו למרכז הרפואי שיבא כמנהל מחלקת העיניים היא בשורה הן לצוות המרכז והן למטופלינו".

נושאים קשורים:  פרופ' גיא קליינמן,  מנויים,  רפואת עיניים,  בית החולים שיבא,  חדשות
תגובות

הידד למינוי הראוי לאיש הראוי . רופא עיניים מאד מוערך גם בקהילה . ולא רק בגלל מקצועיותו אלא ובעיקר ביחס החביב והחם שלו לכל המטופלים שנכנסים אליו בחצי אפלה של קטרקט ויוצאים לאור גדול . בהצלחה.

אנונימי/ת
20.03.2024, 21:42

לדר. אמיר אלחלל, תחסר לנו מאוד מאחלים הצלחה בהמשך דרכך.

בהצלחה איש יקר

אנונימי/ת
21.03.2024, 08:15

מחלקת העיניים של וולפסון היא מחלקה ירודה , כל סיבוך שם נשלח לשיבא. אם זאת התוצאה של ניהולו של קליינמן אז.... מבלי שאני מכירה אותו

29.03.2024, 21:45

הרופא הכי ראוי לתפקיד.
שיהיה בהצלחה.
(ולאנונימית שלא מכירה אותו, סייג לחוכמה, שתיקה)

01.04.2024, 20:40

בהצלחה