חדשות

"אסותא-אשדוד": קורס ראשון להכשרת רופאים ועובדים לקידום ופיתוח חדשנות

בתום הקורס שייערך כשנה ויכלול מסלול לגישור רפואי, יוכרו משתתפיו, רופאים ועובדים בבית החולים, כ"מקדמי חדשנות בארגון"

ד"ר טל פטלון, מנהלת המחלקה ליזמות וחדשנות רפואית ב"אסותא-אשדוד" ומימין פרופ' שוקי שמר, יו"ר "אסותא מרכזים"

בבית החולים אסותא-אשדוד החל בשבוע שעבר קורס המיועד לעובדי המוסד – רופאים, אחיות, עובדים סוציאליים ואחרים – שבו יעברו במשך שנה הכשרה לקידום ופיתוח חדשנות. המיוחד במיזם זה שהוא תוך-ארגוני. בתום הקורס יוכרו משתתפיו כ"מקדמי חדשנות בארגון" .

בית החולים מסר כי בנוסף לעובדים ישתתפו בקורס גם שלושה סטודנטים מצטיינים מאוניברסיטת בן גוריון שנבחרו מתוך עשרה מועמדים. הרעיון במיזם: ליצור מה שמכונה "אקו-סיסטם" אקדמי-קליני-ארגוני.

מנהלת המחלקה ליזמות וחדשנות רפואית שהוקמה ב"אסותא-אשדוד", ד"ר טל פטלון, שהגתה ופיתחה את רעיון הקורס, הסבירה: "זיהינו צורך בביסוס והטמעה של תרבות תוך ארגונית של חדשנות - בטרמינולוגיה, תהליכי חשיבה ויישום בפועל. לשם כך פותח מודל הכשרה עבור צוות בית החולים".

לדבריה, תכנית הקורס תוביל ליצירת תפקיד של "מקדם חדשנות בארגון" ותייצר תשתית יציבה ורלוונטית לפיתוח יזמות וביסוס חדשנות תהליכית. "יוזמות צומחות 'מלמטה למעלה', מתוך היכרות עמוקה של הפעילות השוטפת בכל מחלקה עם יעדים שנקבעו על ידי הנהלת בית החולים. מודל זה של מחלקת חדשנות הצומחת מהארגון מהווה כוח מניע לקידום העובדים, מערכת הבריאות וענף ה-Health-Tec על ידי יצירת שיתופי פעולה רחבים", ציינה ד"ר פטלון.

את השיעור הראשון בקורס העביר יו"ר "אסותא מרכזים", פרופ' שוקי שמר, והשתתפו גם יו״ר "אסותא- אשדוד" ומנכ"ל "מכבי" רן סער והמנכ"ל החדש של בית החולים, ד"ר ארז בירנבאום.

סער אמר: "מערכת הבריאות פועלת בעולם שמרני ולכן המילה חדשנות מסוגלת להרתיע, שכן היא מזיזה אנשים מאזור הנוחות שלהם. אך אני מאמין שחדשנות מתחילה מלמטה ולאו דווקא מלמעלה, ולכן אני רואה בחיוב רב את היוזמה. אין לי ספק שתביא תוצאות שנוכל להתגאות בהן".

עוד אמר סער כי "מכבי שירותי בריאות" הקימה חממה מיוחדת לפיתוח רעיונות יצירתיים שחלקם הבשילו ונמצאים בשלב הגיוס ויצירת חיבורים עם גופים עסקיים.

ד"ר בירנבאום הוסיף: "אני מחכה בכיליון עיניים לפרויקטים שיבשילו ויגיעו למימוש".

פרופ' שמר: "התפישה המיושמת בבתי החולים לא השתנתה במאה האחרונה. לכן, לערך חדשנות יש מקום מיוחד, בפרט במערכת הבריאות. אם נצליח להביא תוצר טוב יותר למטופל, זוהי חדשנות במיטבה וזו תכלית השאיפה".

ד"ר שני קיסרי, רופאה בתחום הרפואה הדחופה, סיפרה: "במהלך בניית ההכשרה והמקצוע 'מקדמי חדשנות' פותח קורס לגישור רפואי, יחד עם עו"ד והמגשרת תמר ברק. הרעיון מאחוריו: הקניית יכולות להתמודדות ופתרון קונפליקטים וכן פיתוח יכולות תקשורת וקידום תהליכים. כל זאת מתוך הבנה שבעזרת כלים אלה נוכל לייצר בבית החולים וגם מחוצה לו מערכת המקדמת חדשנות".

נושאים קשורים:  חדשנות רפואית,  אסותא אשדוד,  ד"ר טל פטלון,  פרופ' שוקי שמר,  מכבי שירותי בריאות,  גישור רפואי,  ד"ר ארז בירנבאום,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
14.11.2019, 09:22

עוד תעודות וטייטלים בלי שום מהות..

15.11.2019, 10:31

קיראו מה כתב לעיל ד"ר יואב יחזקאלי ותבינו על מה אתם זורקים זמן, כסף ומשאבים. זה אמנם מתפרסם יפה באתר DOCTORS MASHEHOO , זה אמנם כנס עם בורקס וטייסטרס צ'ויס שמצטלמים יפה בכניסה , אבל זה לא טיפול השורש שארגונכם ומערכת הבריאות הישראלית זקוקים לו כעת. היו אמיצים ואמיתיים עם עצמכם, עם ארגונכם ועם מטופליכם ותבוא עליכם הברכה. שבת שלום.