חדשות

מנכ"ל משרד הבריאות: "אם נלך לעוד בחירות, נעסוק רק בכיבוי שריפות"

בכנס "חינוך רפואי בהתמחות" התריע משה בר סימן טוב על הידרדרות נוספת של מערכת הבריאות במקרה של בחירות חוזרות והדגיש הצורך בתוספת תקציב ותקנים

משה בר סימן טוב. כמנכ"ל משרד הבריאות פעל כדי להגביה את תשלומי מס הבריאות על חשבון הביטוחים הפרטיים. צילום: פלאש 90

"אם לא תקום כאן בקרוב ממשלה חדשה ונלך לבחירות נוספות, זה יהיה מאוד לא נעים, בלשון המעטה, למערכת הבריאות". כך אמר אתמול (ב') מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בכנס "חינוך רפואי בהתמחות" שערכה ההסתדרות הרפואית.

"בתרחיש של עוד בחירות אנחנו נמשיך לעסוק כל הזמן בכיבוי שריפות ואני מאוד מקווה שלא נגיע לזה", הוסיף בר סימן טוב. לדבריו, צריך לשאוף שממשלה חדשה תביא איתה תקופה קצרה של תקציב המשכי, ומיד לאחר מכן תקציב חדש שיאפשר בראש ובראשונה תוספת תקנים משמעותית.

"בניגוד למערכות התחבורה והחינוך למשל, העוצמה הגדולה של מערכת הבריאות היא בכך שבאמצעות הקצאת המשאבים הדרושים היא יכולה לייצר שיפור משמעותי מהיר, תוך שנתיים-שלוש, ולהגיע, בין היתר, למצב של אפס אשפוזים במסדרון וקיצור זמני ההמתנה בחדרי המיון", ציין בר סימן טוב.

בר סימן טוב אמר עוד כי אחד האתגרים המרכזיים במו"מ הקרוב עם הר"י על הסכם עבודה חדש לרופאים יהיה הצורך להתמודד עם עומס העבודה הגבוה של המתמחים ולהוסיף יותר תקנים. הוא ציין כי ההצלחות המשמעותיות של המערכת הושגו בעקבות שיתוף פעולה של הנהלת משרד הבריאות עם האיגודים המקצועיים.

עו"ד לאה ופנר, מנכ"לית ההסתדרות הרפואית, עמדה על הצורך לשמר את ההכשרה של המתמחים בידי המועצה המדעית, "זאת לאור הדרישה הוותיקה של משרד האוצר לנתק את ההכשרה מהפרופסיה ולהעביר את הסמכות בנושא הזה לידי המדינה. "במדינה שבה לא יודעים אם מחר יהיו בחירות נוספות; כשפוליטיקאי לא מקבל החלטות עקב חוסר ודאות - טוב שהחינוך הרפואי נמצא בידי 5,000 רופאים מתנדבים שיודעים להסתכל שבע שנים קדימה ובמנותק משיקולים זרים", אמרה ופנר.

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, הציג את פעילות הר"י לחיזוק הקשרים של מערכת הבריאות הישראלית עם העולם. פרופ' חגי הציג חמישה רופאים צעירים שהגיעו לישראל מפנמה ומתחילים בימים אלה את ההתמחות שלהם בכמה בתי חולים ישראלים במסגרת הסכם מיוחד. "משרד הבריאות פחות פעיל היום בעולם ואנחנו מהווים שגרירים של מערכת הבריאות הישראלית בעולם", ציין פרופ' חגי.

בכנס הוצגו תכניות שונות שמטרתן להפוך את תקופת ההתמחות ל"מוכוונת תוצאות" (CBME), כזו שמעניקה משקל רב יותר לכישורים הפרקטיים הנדרשים מהרופאים תוך התאמה דיפרנציאלית של משך ההתמחות בהתאם ליכולת של כל מתמחה. אורח הכנס היה פרופ' ריצ'רד רזניק, ראש בית הספר לרפואה באוניברסיטת קווינס בקנדה, שהוביל שם בהצלחה תכנית דומה.

נושאים קשורים:  מערכת הבריאות,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב,  מתמחים,  תקנים,  פרופ' חגי ציון,  חדשות
תגובות
14.11.2019, 09:22

אולי הגיע הזמן שתפורסם סטטיסטיקב של מספ הרופאים שהיגרו מישראל לאורך השנים. מדוע שה קורה?

אנונימי/ת
14.11.2019, 09:26

פוליטיקאי זה אופי גם כשהוא דוחף עצמו לייצג רופאים.