חדשות

שרי האוצר והבריאות יידרשו להחליט על הסדר הפנסיה במרכז הרפואי הדסה

בית הדין לעבודה הורה ל"הדסה" להעביר 100 מיליון שקל לקרן הפנסיה של העובדים, אך מחשש שבית החולים לא יעמוד בנטל הכספי, הועברה ההחלטה הסופית בעניין לשרי האוצר והבריאות

הדסה הר הצופים. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

נשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, אייל אבירם, החליט בצעד חריג להעביר את ההחלטה הסופית לשר הביאות ולשר האוצר כיצד למנוע קריסה חוזרת של בית החולים הדסה, לאחר שקבע בפסיקתו כי על "הדסה" להעביר 100 מיליון שקל לקרן הפנסיה של העובדים בהתאם לתכנית ההבראה שהונהגה ב-2003 בקרנות הפנסיה הוותיקות במדינה שעמדו אז בפני קריסה.

"ידיעות אחרונות" המדווח על כך הבוקר (ג') מציין כי בהתאם לתכנית הבראת הקרנות הוותיקות נכלל אמנם סיוע ממשלתי בסך כולל של 80 מיליארד שקל, אולם זאת לצד הגדלת ההפרשות שנדרשו המעסיקים והעובדים להעביר לקרנות. ואמנם, כל המעסיקים הגדילו את ההפרשות שלהם לקרנות ב-1.5%.

אלא שבעת ההיא, כאשר את "הדסה" ניהל פרופ' שלמה מור יוסף, בית החולים סירב בנימוק ששיעור הפרשות מעסיקים שהוא העביר עוד קודם לכן לקרנות היה גבוה בהשוואה לשאר המעסיקים במשק ולכן איננו חייב להגדיל שוב את התשלומים מצידו, כפי שנקבע בתכנית ההבראה הכללית. יתר על כן מדווח העיתון, בית החולים אף הפחית בשיעור ההפרשות מצידו לקרנות.

אלא שבדיון בבית הדין בירושלים שהתמשך כמה שנים ובו העידו מומחים רבים, נפסק עתה כי "הדסה" חייב להגדיל את הפרשות המעסיק לקרנות הפנסיה של העובדים, בהתאם למה שסוכם בתכנית ההבראה הממשלתית. השופט אבירם קבע עוד כי "הדסה" נהנה מההפחתה שנעשתה בשיעור הפרשות המעסיקים לביטוח הלאומי – מה שנועד במיוחד לפיצוי המעסיקים על הגדלת ההפרשות שלהם לקרנות הפנסיה של העובדים.

עורכי הדין שייצגו את "הדסה" בדיון הזה, טענו כי החלטת השופט יש בה כדי להביא את "הדסה" שוב לחדלון פירעון ובית החולים לא יוכל לעמוד מחדש בנטל הכספי הזה. בעקבות הטיעון הזה הורה לכן בית הדין על העברת ההחלטה הסופית לידי שני השרים, על מנת להגיע להסדר שימנע את קריסת "הדסה".

בדיווח נמסרה גם תגובת הנהלת "הדסה": "פסק הדין פוגע ב'הדסה' ובעובדיו. יישומו מצריך עשרות מיליוני שקלים והפסקה בתשלומי פרישה לעובדים הוותיקים. השופט, שהבין את גודל רעידת האדמה הצפויה, העביר לכן את הפתרון לבעיה סבוכה זאת לידי שרי האוצר והבריאות. חבל שחומר נפץ זה לא מצא פתרונו עוד בהסדר או בהסכם ההבראה שנקבע לבית החולים". הנהלת "הדסה" גם הודיעה כי תערער על ההחלטה אם לא יושג פתרון על ידי השרים.

נושאים קשורים:  בין הדין לעבודה,  קרנות פנסיה,  פרופ' שלמה מור-יוסף,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות