חדשות

ביקור התזמורת: 100 רופאים נגנים מרחבי העולם יגיעו לקונצרט גאלה בישראל

שלוש פעמים בשנה מחליפים חברי התזמורת את החלוקים הלבנים בחליפות ערב ונוסעים להופיע בעולם כדי לגייס תרומות למטרות הומניטריות רפואיות – הפעם ינגנו למען עמותת הצל ליבו של ילד

תזמורת הרופאים העולמית WDO. שתי הופעות ראשונות בישראל

תזמורת הרופאים העולמית WDO - World Doctors Orchestra שהוקמה ב-2008 וכל 100 נגניה הם רופאים, מגיעה לראשונה לישראל לשני קונצרטים ב-6 בפברואר בירושלים וב-7 בפברואר בהיכל התרבות בתל אביב. זאת במסגרת קונצרט גאלה למען עמותת "הצל ליבו של ילד" שמרכזת את פעילותה במרכז הרפואי וולפסון בחולון. הקונצרטים נועדו לציין את הפעילות המוצלחת של העמותה שזכתה באחרונה בהוקרה של האו"ם ולאפשר לה להמשיך בפעילות מצילת החיים.

בכל העולם יש לתזמורת הרופאים כ-1,200 נגנים, כאשר בכל אירוע שבו היא משתתפת כתזמורת סימפונית שהרכבה כולל, כאמור, 100 רופאים נגנים.

מייסד ה-WDO והמנצח על התזמורת הוא פרופ' סטפן וויליץ' (Willich), קרדיולוג ידוע וחוקר בתחום מחלות הלב, מניעה, רפואה אינטגרטיבית וכלכלת בריאות מהמרכז הרפואי-אוניברסיטאי שאריטה בברלין. במשך שנתיים גם היה נשיא הקונסרבטוריון למוזיקה של ברלין. וויליץ' הוא כנר שמתמחה במוזיקה קאמרית והשתתף בסדנאות ניצוח אצל כמה מגדולי המנצחים בעולם, ביניהם סרג'יו צ'ליבידקה. כמה שנים עבד בבית הספר לרפואה בהרוורד. רוב הנגנים הם מומחים לרפואה פנימית וילדים העוסקים באבחון, טיפול ופרמקולוגיה.

בחבר הנאמנים של התזמורת מאסטרו זובין מהטה (חבר כבוד), מנכ"ל התזמורת הפילהרמונית של ברלין מרטין הופמן וכן נשיא התאגדות הרופאים של ברלין, ד"ר גינתר יוניץ. התזמורת מוגדרת כארגון ללא מטרות רווח וחבריה נושאים בעלויות הטיסות למדינות שבהן הם מופיעים.

בהופעות בישראל תבצע התזמורת את הסימפוניה מס. 5 של דבוז'ק ו"רפסודיה בכחול" של גרשווין וכן קטעי מוסיקה פופולרית. הפסנתרנית האורחת שתופיע עם התזמורת היא אמילי בר, זמרת הג'אז אסתר רדא והמוזיקאי והיוצר אברהם טל.

התזמורת הוקמה במטרה לשלב מוסיקה עם מחוייבות לרפואה גלובלית. חברי התזמורת מגיעים מ-50 מדינות ברחבי העולם, כולם עם רקע מקצועי במוזיקה ובנגינה.

שלוש פעמים בשנה מחליפים חברי התזמורת את החלוקים הלבנים שלהם בחליפות ערב ונוסעים להופיע במקומות שונים בעולם כדי לגייס תרומות למטרות הומניטריות רפואיות. הפעם מגיעה התזמורת לישראל כדי לגייס תרומות לעמותת הצל ליבו של ילד.

מאז היווסדה בשנת 1995 הצילה עמותת הצל ליבו של ילד את חייהם של יותר מ-4,900 ילדים מ-57 מדינות והכשירה למעלה מ-120 רופאים ואחיות במדינות שונות שהצילו רבים נוספים. היא הארגון הישראלי הראשון שקיבל את פרס האוכלוסין היוקרתי של האו"ם (2018) וזכתה גם להכרה מהאו"ם (2011) במעמד של יועץ-מתנדב בוועדות בינלאומיות. פעילותה זכתה לשבחים רבים בעולם.

הופעות הגאלה וגיוס התרומות נועדו למימון וביצוע ניתוחי לב וצנתורים מצילי חיים לילדים ממדינות מתפתחות הנעשים במרכז הרפואי וולפסון לצד הפעלת תכניות הכשרה מקיפות לאנשי צוות רפואי ממדינות אלו, סיוע בהקמת מרפאות לבדיקות טרום ניתוח צנתור ולמעקבים שוטפים לאחריהם. העמותה מקימה עתה בית חולים לילדים במרכז הרפואי וולפסון שישרת את האוכלוסייה המקומית ויהווה מרכז בינלאומי לניתוחי לב ילדים.

לפרטים נוספים על הקונצרט - ליחצו כאן.

נושאים קשורים:  תזמורת הרופאים העולמית,  World Doctors Orchestra,  קונצרט גאלה,  פרופ' סטפן וויליץ',  בית החולים ולפסון,  חדשות,  "הצל ליבו של ילד"
תגובות
29.12.2018, 12:37

כמתופף, אשמח לדעת אם יש תזמורת ג'אז רפואית..
אבי עורי